Baby- Peuterzwemmen

Elke zaterdagochtend is er van 08.30 - 09.00 uur een groep baby- peuterzwemmen vanaf oktober zullen wij ook op vrijdagochtend weer van start gaan met deze les. 

Op vrijdag zal de les plaatsvinden van 10.00 - 10.30 uur, aanmelden voor een proefles kan door een mail te sturen naar info@zwemperfekt.nl of door te bellen naar 076 887 4272.

Geplaatst: 27-09-2018 09:29:16  |  link  |  Reacties: (0)

Wijziging zwemeisen

In december 2017 heeft de NRZ nieuwe zwemeisen gepresenteerd. Deze zullen in de loop van 2018 volledig doorgevoerd gaan worden. In het kort gezegd zal er meer aandacht komen te liggen op het overleven i.p.v. op techniek, de kinderen gaan dus langere afstanden zwemmen en een aantal van de "trucjes" worden aangepast. Daarnaast zullen er ook enkele wijzigingen plaatsvinden in het zwemmen met kleding. Het gaat hierbij om de eisen van het zwem ABC, binnen de zwemvaardigheid diploma's zijn er momenteel nog geen wijzigingen.

Hieronder een overzicht met de wijzigingen per diploma:

Zwemdiploma A

Oude eisen    Nieuwe eisen
     
Gekleed zwemmen (korte broek, korte mouwen, schoenen met harde zool)    Survival (gekleed - lange broek, lange mouwen, schoenen met harde zolen)
Vanaf enige hoogte te water gaan met voetsprong voorwaarts; na het bovenkomen aansluitend;    Vanaf enige hoogte te water gaan met een voetsprong voortwaarts, na het boven komen aansluitend,
15 seconden watertrappelen, gevolgd door   15 seconden watertrappen, gevolgd door
12,5 meter schoolslag, onder een lijn door duiken, een halve draai om de lengte-as en   12,5 meter zwemmen, proef afronden met 
12,5 meter enkelvoudige rugslag; proef afronden met   zelfstandig uit het water op de kant klimmen. 
zelfstandig uit het water op de kant klimmen    
     Onder water oriëntatie
Badkleding    25 meter schoolslag, gevolgd door
Van de kant te water gaan met een sprong (een kopsprong heeft de voorkeur), direct gevolgd door (zonder boven te komen)   25 meter enkelvoudige rugslag, gevolgd door 
onder water door een gat in een verticaal in het water hangend zeil dat zich op 3 meter van de (start-)kant bevindt.   25 meter schoolslag onderbroken door 1 keer voetwaarts richting de bodem zakken, gevolgd door 
    25 meter enkelvoudige rugslag 
50 meter schoolslag, proef afmaken met    
50 meter enkelvoudige rugslag.    Conditiezwemmen
    25 meter schoolslag, gevolgd door
In het water afzetten van de wand, direct gevolgd door   25 meter enkelvoudige rugslag, gevolgd door 
5 seconden uitdrijven op de borst, aansluitend enkele meters schoolslag waarna    25 meter schoolslag onderbroken dooor 1 keer voetwaarts richting de bodem zakken, gevolgd door 
5 seconden drijven op de borst   25 meter enkelvoudige rugslag 
     
In het water afzetten van de wand, direct gevolgd door    Borst- en rugcrawl
5 seconden uitdrijven op de rug, aansluitend enkele meters enkelvoudige rugslag waarna   5 meter borstcrawl
10 seconden drijven op de rug   5 meter rugcrawl 
     
In het water afzetten van de wand, aansluitend 5 meter borstcrawl    Vertrouwd voelen met water
     Enkele slagen zwemmen op de buik, aansluitend
In het water afzetten van de wand, aansluitend 5 meter rugcrawl   5 seconden drijven op de buik, aansluitend enkele slagen zwemmen, gevolgd door 
     halve draai naar rugligging, gevolgd door
Van de kant te water gaan met een sprong naar keuze, gevolgd door    10 seconden drijven op de rug 
60 sec watertrappen met gebruik van armen en benen, waarin 2 keer, al watertrappend een hele draai om de lengte-as gemaakt wordt.    
    Boven water oriënteren en verplaatsen
    Van de kant te water gaan met een sprong naar keuze, gevolgd door
    60 seconden watertrappen met gebruik van armen en benen, waarin 2 keer, al watertrappend, een hele draai om de lengte-as gemaakt wordt.

 

Zwemdiploma B

Oude eisen

  

Nieuwe eisen                                                                                                                                                                                                                                                                  
                                 
Gekleed zwemmen (lange broek, lange mouwen, schoenen met harde zool)    Survival (gekleed - lange broek, lange mouwen, schoenen met harde zolen)                                                                               
Vanaf enige hoogte te water gaan met een voetsprong voorwaarts, onder water een halve draai om de lengt-as maken; na het bovenkomen aansluitend    Achterwaarts te water gaan, aansluitend
15 seconden watertrappen, gevolgd door   15 seconden watertrappen, gevolgd door 
25 meter schoolslag, onderbroken door 1 keer onder een vlot door zwemmen en 1 keer een halve draai om de lengte-as, en   50 meter zwemmen, onderbroken door 1 keer onder een drijvend voorwerp door zwemmen, proef afronden met 
25 meter enkelvoudige rugslag, proef afronden met   zelfstandig uit het water op de kant klimmen 
zelfstandig uit het water op de kant klimmen                                                                                                                        
    Onder water oriëntatie 
Badkleding   Van de kant duiken, gevolgd door (zonder boven te komen) 
Van de kant te water gaan met een kopsprong, direct gevolgd door (zonder boven te komen)   onder water zwemmen door een gat  in een verticaal in het water hangend zeil dat zich op 6 meter van de (start-)kant bevindt.
onder water door een gat in een verticaal in het water hangend zeil dat zich op 6 meter van de (start-)kant bevindt.    
    Conditiezwemmen 
75 meter schoolslag onderbroken door 1 keer voetwaarts richting de bodem zakken; proef afmaken met   25 meter schoolslag, gevolgd door 
75 meter enkelvoudige rugslag   25 meter enkelvoudige rugslag, gevolgd door
    25 meter schoolslag, gevolgd door 
In het water afzetten van de wand, direct gevolgd door   25 meter enkelvoudige rugslag, gevolgd door 
5 seconden uitdrijven op de borst, aansluitend enkele meters schoolslag, waarna   25 meter schoolslag, gevolgd door 
7 seconden drijven op de borst   25 meter enkelvoudige rugslag, onderbroken door 2 keer een halve draai om de lengte-as (van rug naar buik en van buik naar rug) 
     
In het water afzetten van de wand, direct gevolgd door    Borst- en rugcrawl
5 seconden uitdrijven op de rug, aansluitend enkele meters enkelvoudige rugslag, waarna   10 meter borstcrawl
15 seconden drijven op de rug   10 meter rugcrawl 
     
In het water afzetten van de wand, aansluitend 10 meter borstcrawl   Vertrouwd voelen in het water 
     In het water springen met een sprong naar keuze, aansluitend
In het water afzetten van de wand, aansluitend 10 meter rugcrawl   15 seconden drijven op de rug, gevolgd door 
    5 meter hoofdwaarts voorbewegen op de rug met gebruik van armen in de richting van een drijvend voorwerp, gevolgd door 
Van de kant te water gaan met een sprong naar keuze, gevolgd door   20 seconden met gebruik van een drijvend voorwerp blijven drijven. 
30 seconden watertrappen met gebruik van armen en benen, aansluitend 30 seconden watertrappen met de benen.    
    Boven water oriënteren en verplaatsen
    Van de kant te water gaan met een sprong naar keuze, aansluitend
    60 seconden watertrappen met verplaatsen in meerdere richtingen, met gebruik van armen en benen, proef afronden met
    1 keer voetwaarts richting de bodem zakken

 

Zwemdiploma C

Oude eisen    Nieuwe eisen                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
     
Gekleed zwemmen (lange broek, lange mouwen, schoenen met harde zolen, regen-/windjack)   Survival (gekleed - lange broek, lange mouwen, schoenen met harde zolen, jas)
Van de kant te water gaan met een rol voorover, aansluiten    Te water gaan met een rol voorover, aansluitend
15 seconden watertrappen, gevolgd door   15 seconden watertrappen, gevolgd door 
30 seconden blijven drijven (HELP-houding) met gebruik van een hulpmiddel   30 seconden verticaal drijven met gebruik van een drijvend voorwerp, gevolgd door 
    5 meter voortbewegen op de rug met gebruik van armen 
Van de kant te water gaan met een sprong naar keuze, aansluitend 50 meter schoolslag, onderbroken door 1 keer onder een vlot door zwemmen en 1 keer over een vlot heen klimmen en    
50 meter enkelvoudige rugslag; proef afronden met   Te water gaan met een sprong waarbij het hoofd boven water blijft, aansluitend 
zelfstandig uit het water op de kant klimmen.   100 meter zwemmen onderbroken door 1 keer onder een drijvend voorwerp door zwemmen en 1 keer over een drijvend voorwerp heen klimmen, proef afronden met 
    zelfstandig uit het water op de kant klimmen. 
Badkleding    
Van de kant te water gaan met een kopsprong, direct gevolgd door (zonder boven te komen)   Te water gaan met een sprong naar keuze, enkele slagen zwemmen, aansluitend 
onder water zwemmen door een gat in een verticaal in het water hangend zeil dat zich op 9 meter van de (start-)kant bevindt.   1 meter voor een verticaal in het water hangend zeil onder water gaan en onder water door het gat in het zeil. 
     
100 meter schoolslag, onderbroken door 1 keer koprol voorover en 1 keer een hoekduik richting de bodem maken; proef afronden met   Onder water oriënteren 
100 meter enkelvoudige rugslag    Van de kant duiken, gevolgd door (zonder boven te komen)
    onder water zwemmen door een gat in een verticaal in het water hangend zeil dat zich op 6 meter van de (start-)kant bevindt, proef afronden met 
Van de kant te water gaan met een kopsprong (een startsprong heeft de voorkeur), direct gevolgd door   naar de oppervlakte zwemmen, oriënteren en bovenkomen in een soort wak. 
5 seconden uitdrijven op de borst, aansluitend enkele meters schoolslag, waarna    
10 seconden drijven op de borst   Conditiezwemmen 
    75 meter schoolslag, onderbroken door 1 keer hoofdwaarts richting bodem gaan, gevolgd door 
In het water afzetten van de wand, direct gevolgd door   75 meter enkelvoudige rugslag 
5 seconden uitdrijven op de rug, aansluitend enkele meters enkelvoudige rugslag, waarna    
20 seconden drijven op de rug, gevolgd door    Borst- en rugcrawl
5 meter hoofdwaarts voortbewegen op de rug met gebruik van armen.   15 meter borstcrawl 
    15 meter rugcrawl 
In het water afzetten van de wand, aansluitend 15 meter borstcrawl    
    Boven water oriënteren en verplaatsen 
In het water afzetten van de wand, aansluitend 15 meter rugcrawl    Van de kant te water gaan met een sprong naar keuze, aansluitend
    30 seconden watertrappen met gebruik van armen en benen met verplaatsen in meerdere richtingen, gevolgd door 
Van de kant te water gaan met een hurksprong, gevolgd door   15 seconden drijven op de rug, proef afronden met 
30 seconden watertrappen met verplaatsen in meerdere richtingen, met gebruik van armen en benen, en 30 seconden (verticaal) blijven drijven met gebruik van armen.   30 seconden watertrappen met de benen. 
Geplaatst: 05-04-2018 13:30:28  |  link

Vacature Zwemonderwijzer

Ter versterking van ons zwemteam zijn wij op zoek naar:
- Zweminstructeur M/V - 16 uur
- Zweminstructeur M/V - 10 uur
- Stagiaire M/V – uren in overleg

Functie-inhoud:
- Het geven van zwemles aan kinderen en volwassenen volgens richtlijnen;
- Het geven van aqua fit en/of aqua bootcamp lessen (pré);
- Het beoordelen van de prestaties van deelnemers;
- Verrichten van de dagelijkse schoonmaak werkzaamheden;
- Het houden van toezicht bij zwemactiviteiten.

Wat vragen wij:
- Klantgerichte en flexibele inzet;
- Alle instructeurs werken een weekend dag;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Diploma zwemonderwijzer/es;
- Module aquasporten is een pré;
- Oplossingsgericht denken;
- EHBO/AED, reanimatie is een pré.

Lijkt dit je een interessante en uitdagende functie? Stuur dan een sollicitatie naar sollicitatie@zwemperfekt.nl t.a.v. Kirsten Kuperus – de Laat.
Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Kirsten Kuperus – de laat via 076 887 4272.

Geplaatst: 03-04-2018 10:00:00  |  link

Discozwemmen als kinderfeestje

Bij zwemperfekt kun je jouw kinderfeestje vieren. Een uurtje discozwemmen met een aantal kinderen in een besloten zwembad. De zwemzaal is voorzien van muziek en discolampen. Informeer naar de mogelijkheden van zwemmen en eten. Een combinatie met bowlen bij Bowlingpoint kan ook!! En het feest kan dan nog worden uitgebreid met games.....(WII en X-BOX)!!

Geplaatst: 01-04-2013 11:19:00  |  link